Film-maraton

Det kanske röck i filmmusklerna igår igen.
Det har vart så mycket sjukdom hemma nu att vi kanske köpt film för 1000 spänn den här månaden. Men då har vi å andra sidan fått ca 15 filmer också.

Igår blev et att inhandl 5 använda dvd för 199:-
och valen föll på:


Störtbra skräckis som det var jättelätt att falla in i!
Inte den klassiska amerikanske skräckfilmen med den obligatoriska
kniven och duschscenen utan genuint spännande och läskig.


Helt ok actionfilm även om storyn brister på vissa ställen.
Dessutom har Angelina (som jag vanligtvis älskar) helt sinnessjukt
tunna armar och är helt stört smal och läskig i denna.


Den här har vi inte hunnit se än men den har potential.
Dock har jag ett starkt förslag till Nicholas Cage (desamma gäller Tom Hanks).
Det kommer en tidspunkt i en mans liv där han skall acceptera att han är tunnhårig/
i princip flintis och bara raka av skiten. Se på Bruce Willis! Han har accepterat, rakat
och räknas Fortfarande som en av världens sexigaste män vid 54!


Inte heller sett denna med Edward Norton är känd för att göra massa
bra filmer och ta chanser på originella filmer.
Collin Farrell är bara ögongodis :)


En film som jag hörde om för några veckor sedan och trodde var helt ny
men tydligen är ifrån 2005. Hitills okänd äventyrsfilm med en av mina favoriter
Ian McAllen. (ni vet, han som spelar GAndalf och Magneto. Han är dessutom en
av Hollywoods mest kända och äldsta homosexuella män. You go Ian!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0