at night.



Jobbade natt i fredags igen. Härligt med lite extrapengar. Blev desutom uppringd i panik där de bad mig att komma in en timme tidigare.
Visst, tänkte jag. Cash är alltid nice. Så gjorde lite asiasisk mat innan jobbet, är så gott och jag står så bra på benen när jag skall jobba natt med sån mat i magen. Till middagen så såg jag och Drein Watchmen, faktiskt väldigt häftig film där inledningen var klart snyggast. Älskar att den hade den mörka gotiska känslan som även Hellboy och Batman har (ihvertfall böckerna) och inte den lite halvt glada, alltid positiva avslutningen som filmer som för exempel Spiderman och x-men har. En film att rekommendera.




Efter maten var det en snabbsminkning och fix av håret innan trikken tog ner mig till stan, dock utan mitt nattkaffe från det faktastiska kafeet som jag hittat och skaffade mig billigt kaffe ifrån förra gången jag jobbade.
Svepte en redbull när jag kom till jobbet och vad kan jag annat vara än tacksam att Norge nu släppt på spärrarna och nu tillåter import och sälj av Redbull.
När jag så skall hitta min avdelning så ät det inegn som vill ha mig!
Jag har blivigt inkallad en timme tidigare utan att det egentligen är någon som behöver mig och jag går mest runt på alla avdelningar och plockar de glas jag hittar och sorterar glas och flaskor i en timme tills min avdelning öppnar. Där fyller jkag på med alkoholsorter, dricker och öl tills det är fullt och blir sen ivägskickad till ett annat ställe. Där är jag i ungefär 10 minuter innan det kommer en annan rydd och jag blir tillbakaskickad igen.
Däremot Det stället har problem med ljudanlägget och vi får inte igång musiken förren efter 1½ timme. Och vem vill vara på en klubb som inte har musik?
Nåja, anlägget går igång men det blir fortsatt inget folk så det slutar helt enkelt med att jag och den andra killen som är rydd får gå hem tidigare.
Nice att komma hem tidigare :) dessutom kund ejag ta nattbussen hem och då sparar jag lite över 100 kr på taxi resan, 50 kr istället för lite över 150. Sweet.
Hann också se en kändis! Norsk, javisst, men va fan. Man tar väl det man får :)




Han är både programledare för ett ungderhållningsprogram hä i Norge och medlem i bandet Wig Wam.

But Anyway, happy halloween people!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0