Låt oss rädda världen!

Igår var en härlig dag.
Har varit så full av energi de senaste dagarna och vart ute och joggat och tränat en massa.
Igår drog jag och Alexandra till Töyen sentrum och letade upp deras badhus.
Det var rätt dyrt, 75 kr för en en-gångsbiljett, men jag ville kolla upp stället.
Har tänkt att köpa kuponger senare och då kostar det ca 60 kr per gång istället, men man vill ju kolla så att stället är bra först.

Allt var iallafall fräsh och rent och simhallen hade gott om plats på och det var så skönt att få sträcka ut sig riktigt och jag kännde att alla de muskelrna som man inte användwer så mycket verkligen fick sträck på sig och jobba lite. Skall börja simma en gång i veckan nu och få upp konditionen och musklerna och såklart det bästa av allt...
Bastun! Är det inte underbart att basta så vad?
VI satt så länge och värmde oss i bastun efter 40 minuters simmning och jag hade inpackning i håret.
Efterråt var jag helt slut i kroppen och klände mig så ren och fräsh som man bara brukar göra när man fått sträcka ut sig så mycket och sen rengjort sig riktigt och svettats ut alla gammla gifter ut ur kroppen med hjälp av värmen i bastun.
Sen smörja in kroppen och torka håret.

Hem sen och göa spagetti och köttfärs-sås och he på W. En film om George W. Bush, om hans uppväxt och hur han kom till "makten" och vad som fick honom att ta beslutet att invadera Irak. Otroligt intressant film.
Jag ställde mig en lite fråga.
Tänk om du var en sån känd person och om någon gjort en film baserad på ditt liv... Utan att fråga Dig.
Utan att få första-hands uppgifter från dig.
Tänk dig själv  att sätta dig i en bio-sal och se en film om ditt liv och ditt jobb ur någon annans perspektiv. Intima scener, situationer som kanske har hänt, eller aldrig har hänt med de spelar ut det så. Vore inte det väldigt maktlöst?
Du har INGEN inverkan på hur filmen filmades och om imformationen som kommer visas för MILJONTALS människor är korrekt, eller ens om du gjorde så, sade så, reagerade så. Och den kan vara riktiad för att få dig att se dum, idiotisk, oförstående, elak eller grymm ut om de vill det. Och det finns inget du kan göra för att stoppa det.

Det, gott folk, är maktlöshet.
Lite roligt när det handlar om en person som en gågn varit världens mäktigaste man.

Dessutom reflekterade jag över att han in filmen sade att Amerika är 10% av jordensa befolkning men ändå använder 25% av jordens resurser. Think about it.
Sortera mera! www.ettklickforskogen.se www.wwf.com www.pantamera.se
Isbjörnarna dör! Gå till mot-attack, bli isbjörns-fadder!

Dessutom har jag nyss läst ut en bok jag måste berätta om. Helt sannslöst.
Jag är säker på att de flesta av er har läst eller sett Da Vinci koden och nu kommer ju uppföljaren Änglar och Demoner ut på bio, också baserade på böckerna av Dan Brown.
Jag har inte sett filmerna men tyckte böckerna var extremt bra och spännande.

Jag köpte en bok på norska för ett tag sedan (som jag inte tänker avslöja namnet på ifall att ni nån gång skulle börja på den boken utan att veta det så jag inte avslöjar slutet) som enligt kommentarerna skulle vara "bättre än Da Vinci koden" Och "otroligt spännande" Men efter att ha läst halva boken märktes det klart och tydligt att det var första gången den författaren skrev en en bok och inte bara kortare noveller. Han kunde inte tricket med att göra det spännande och systamatiskt bygga upp det mot ett klimax, så fort det var något man undrade över eller ledtrådarna riktades någonstans så avslöjades det vad det handlade om bara nån sida efterråt så det var inget man egentligen undrade över.
Dessutom slutade boken med att de fann Jeshua Från Nasaret :s evangelie. DVS Jusus eget skrivna evengelie.
Kan du Förstå det! Det var en god ideé men de fick för sig att det var en dålig ideé att avslöja för världen att Jesus inte var guds son utan en vanlig människa som såg sig själv och alla andra som Barn av Gud...
SÅ DE KASTADE DEN I HAVET.
URSÄKTA MIG!!!
Ni hittar ett Evangelie skrivet av JESUS KRISTUS. Och Ni Slänger Det I Havet!
Med förevändning om att kyrkan inte skulle ha samma centrala roll och människor skulle behöva ty till sig själva och själva finna Gud. Nej, den boken var ett enda långt Anti-Klimax. Mitt missnöje var stort.

Nu är det Iallafall iväg mot fika med Jannie, Lona, Alexandra, Lise och Hilde +pojkvänner. Kung!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0