Menar du att jag skall hinna Allt det på En dag?

Det är helt crazy vad myckte man kan hinna på några få dagar.
Måndagen började med att jag klev upp och tog på mig träningskläder för att gå ut och jogga.
Efter en liten bit vände jag om och kom hem igen för temperaturen hade sjunkit ifrån 16 härliga grader till 7 kalla.
Hem och ta på sig en till tröja (tack Thessie för att jag fått låna massa kläder och skor av dig i helgen!)
Men ut och joggade var jag. Himmlars vad duktig jag har blivigt.
1-5 km senare var jag hemma och tog en snabb-duch och åt frukost innan jag och Thessie åkte in till stan och hon släppte av mig hemma hos morfar.

Jag har hafft ett helt förråd där med grejer som jag inte ville slänge när jag flytade men nu gick jag igenom hela förrådet och rensade bort 5 lådor, behöll 3 st som innehöll mest böcker som betytt mycket för mig och prydnadsgrejer.
Alla möbler gav jag bort. det samma med kläder och böcker jag läst men inte ville behålla.
Det känns som jag förlorat flera kg i mental vikt.

Den vart det snabbfika hemma hos Mommi som hon hade gjort iordning och till slut kom Thesie och hämtade mig.
Vi åkte ner på badhuset i Härnösand och simmade massa. HerreGUD vad skönt det var!
Jag har inte vart och simmat på kanske 6-12 månader. Kanske mer. Simmade massa längder och efter en stund kom Mamma och Hasse dit. Väldigt odramatiskt och jag träffar 1000 ggr hellre henne än pappa även om det kan kännas konstigt ibland. Jag steg upp efter att ha badat med Alvin ett tag när han och Samuel kommit dit och att sitta i bastun får en att känna sig som en ny människa. En dusch senare och Thessie skjutsade återigen hem mig till Mommi och Moffa och middag som hon gjort iordning, Kyckling, ris, wokgrönsaker, majskolvar och grönsaker. NAMNAMNAM.
Och sockerdricka. Retro och gott.
Till sist kom Thessie och hämtade mig och vi for hem till Vålånger igen. Den dagen passerade bara. VOOOM så var den över.

Igår började dagen någon gång runt halv  7 med en Alvin som skulle till dagis och ett besök nere på sundsvalls sjukhus för att göra ett tillväxt ultraljud. Ett ultraljud där man kollar upp och uppskattar storleken på barnet eftersom att Alvin var så stor och ser om det är en fara för barn eller mor att hon går över tiden mer än vad hon redan gjort.
Thessie är nu officiellt 3 dagar över tiden och bebisen verkar inte ha de minsta planer på att komma ut. Man får hoppas att födseln går bra för nån födsel får jag iallafall inte vare med på. Envis som bebisen är.
Hon fick värkar till och från under dagen igår och då trodde vi att dte var på gång med sedan lugnade hon ner sig igen.

Nåja, den här resan var verkligen inte bortkastad för jag har hunit med så mycket som jag inte hunnit innan. Viktigast att träffa kompisar som man saknar och mest av allt Mormor och Morfar.
Jag har inte träffat dem någonting förrutom en snabbis när jag och Drein var hemma i 2 dagar vid Alvins födelsedag 29 september. Gå igenom förrådena var också väldigt bra för mig och jag skal nog ta en tur förbi Mamma och Hasse idag och gå igenom de grejer som jag har där.

Efter sundsvalls sjukhus så tog vi en tur ut till Birsta City där det finns massa stora köpsenter och Thessie och Samuel tog en tur för att äta och gå runt på IKEA medans jag gick shoppingsentret till möte och skulle försöka med den uppgiften att köpa något åt mig själv.
VIlket är svårare än man tror.
Iallafall när man under flera månader inte gjort nått sånt och fått vända på varje krona för att få det att gå runt.
Jag gick affär ut och affär och och plockade på mig massa som var fint och den tog samma tur runt igen och hängde tillbaka allt. En tur till i flera affärer och jag vågade faktiskt prova en del. Som jag sen hängde tillbaka.
Sen gjorde jag en kompromiss. Jag började shoppa på rean. Hittade 2 plagg till nedsatt pris som jag ville ha så köpte dem och en shal. Sen är det en klänning jag glott på i flera månader som jag också lyckades köpa men sedan ville lämna tillbaka på sekunden för att den känndes alltför dyr (400kr). Inte van att köpa nått som kostar mer än 250 kr.
Hitade världens snyggaste assymetriska hood på ONLY men tyckte den var alltför dyr. När jag kom in till stan fanns samma hoodie fast till nedsatt pris så jag köpte den.
 Hoodie 290 :-
Shal 125:-
Byxor 70:-
Cardigan 75:-
Klänning 400 :-
Örhängen 40:-

=1000 kr -500 kr som jag fick i present av morfar.

500 kr är inte allrför mycket (hoppas jag) Dessutom fick jag tag på en present till Lona som fyller 20 på söndag.
Hann iallafall med att träffa Tan en sväng, han var runt med mig på stan och kollade kläder.
Sen träffade jag Petra som jag gick i gymnasiet med. Det var Kung! Vissa människor behöver bara inte träffas mer än 1-3 ggr om året och man har ändå Massor att prata om. Sen var hon tvungen att åka tillbaka till skolan och jag satt kvar på cafeet och Sanna kom dit istället.
Har inte sett henne sedan hon flyttade hem ifrån Norge så det var kung! Har saknat att prata med henne. VI stannade kvar på Waynes coffee som jag och Petra först suttit på och efter nån timme tog vi en tur och hämtade ett paket som Sanna skulle ha och sen gick hon ner och lämnade mig på bussen.
Den dagen gick också sjukt fort.

Förövrigt så kom min present till Thessie igår!
Vi hade beställt löshår till henne och vi började med att sätta i det igår och göra en hårförlängning på henne. Färgerna var helt perfekta och resultatet vart verkligen bra. Vi hann dock inte sätta alla så dte skall vi göra idag och dessutom försöka oss på att klippa in löshåret i hennes vanliga hår så att det ser naturligt ut.

Nåja. En fullspäckad dag idag också så det är väl dags att komma igång nu.

Min katt som jag fick när jag fyllde 16 som nu bor hos Mommi och Moffi.Finfina PetranamnamIn i Thessies hår!mina nya fina örhängen


Min favorit

Och så bonusbilden.
Det finns inget som svensk choklad och just den här sorten,
som är min favorit, har de inte i Norge.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul du har hunnit med lite också, och trevlig att fått träffa dig med, ha det gott nu, kram

2009-05-06 @ 13:36:45
Postat av: Theres

MAila mig lite bilder från när du var här... jag har inte många, bara från tai resturangen. Skickar dem till dej, vart ju nån super fin på dej och alvin!

2009-05-11 @ 07:43:47
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0