Du och Jag helgen, du och jag...

Äntligen kom helgen!
Dagen spenderades med Jannie och Drein i parken utanför Töyen badet där de istället för att ha en backe upp till badet, anlagt en stor och bred "trappa" med gräsbetäckt jord så man kan sitta på olika platåer.
Kanonväder ute så solkräm och bikini på och packade in katten i kattväskan och en frysväska fylld med dricka, frukt och pålägg. Först till Baker Hansen och köpa nybakt bröd och sen iväg.

Jag har solat gott folk!
Och jag i bikini är en Otroligt Fantastiskt Vit syn. Herre jösses vad vit jag är.
Jag har inte ens normal hudfärg som andra har utan är iallafall 3 nyanser ljusare än alla andra.
När jag blir "brun" har jag hudfärgen som folk normalt har på vintern.
Jag skall införskaffa mig en tanninglotion och börja jobba lite med det. Det är inte så att jag egentligen har nått emot min hudfärg, det är rätt fint att se ut som alla andra och jag ser inte sjuk ut på något sätt, jag är bara väldigt väldigt ljus i huden. Med det ser så dumt ut när benen lyser så i solen så jag vill iallafall ha en normal hudfärg.

Jag var lite hemsk imorse också.

Ringde och väckte Jannie vid 10.40 och bad henne skynda sig för nu vbar jag och drein klara att åka till parken. Så hon skulle stiga upp och skynda sig lite. Jag som var klar tog det lugnt och Drein rakade och klädde på sig under mina påskyndningar. Det gick lite segt eftersom Drein vaknade imorse och hade dragit på sig en sommar förkylning.
Men så ringer Jannie som egentligen skulle ringa när hon kommit av trikken men då nästan redan är på Töyen och jag helt plötsligt blir skit-stressad.
Skyndar på Drein som fan för att jag hatar att låta mina vänner vänta och går iväg med katten mot bakeriet.
Sen en snabbis in på affären och sen iväg mit t-banen.
Vi måste köpa en ny månadsbilett till Drein för hans är slut och han har inte fått sin lön än eftersom de strulade till det på lönns-kontoret. Så först föra över pengar att betala den för på nät-banken.
Sen in på Narvessen vid t-banan där jag alltif köper min biljett och är jättestressad. Och han säger att de är helt tom. Jag blir galen och bröjat svära och stormar ut därifrån med ett humör som gör att jag nästan brinner.
In på kiwi och tar ut pengar där i kassan efter att ha stått i kö några minuter och nrä jag väl kommer ut med pengar och skall gå till automaterna med dem så tar de inte våra sedlar. De spottar bara ut dem om och om igen!
Efter att ha testar båda maskinerna 10-12 ggr var så köper vi en enkelbiljett...
Som då inte vill stämplas i stämpel-automaten. Efter 20-30 ggr går det till slut och då är vi båda på ur-uselt humör.
Jag för att jag är stressad och Drein för att jag är det.
Han tyckte det var dålig stil som skällde ut mannen i kiosken för att de hade slut på en vara och jämförde att jag inte skulle vilja att en kund gjorde det om vi hade slut på något på Ritazza och det inte är mitt fel.
Då hade jag rätt dåligt samvete kan jag säga.

Katten, jag, Drein och Jannie hade det jättetrevligt i parken och käkade frukost tillsammans och katten fick klättra upp i ett träd och titta på fåglar, dock inte så högt som hon ville eftersom hon var fastknuten men hon hade det nog mysigt ändå.
Andra gången utomhus!
Drein åkte hem lite tidigare och sen hängde vi andra på. Han hade köpt grillkorv och bröd och startade grillen till oss medans jag och Jannie spelade kort och uno och drack kall brus.
En perfekt dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0