And then that day passed...

Och imorgon kommer Jannie! Saknat henne så mycket nu när hon varit bortrest i 4 veckor
och det har vart så tommt på jobbet utan henne! Nu när Richard slutat också.

Igår var min kille jätteduktig.
När jag kom hem ifrån jobbet hade han

Hängt min tvätt
Dammsugat
Bäddat sängen
Städat upp
Diskat

Så hjälpte jag honom sätta upp vår nya mörkläggnings rullgardin.
Jag vaknar så tidigt på mornarna nu eftersom vi har morgonsol och spenderar 2-3 timmar Innan jag skall gå upp med att vrida och vända mig i sängen och inte kunna sova riktigt djupt.

Såtog vi en promenad och handlade en glass och jordgubbar till mig.
Vädret var så härligt att vi åt glassen på vägen hem och sen hemma så satte vi oss på balkongen med varsitt glas med vatten och jag med en skål med jordgubbar och Drein med choklad och spelade YATZI medans katten solade.

När vi kost oss en stund och jag berättat för Drein att jag gått ner de 4 kg som jag medvetet gick upp under vintern och jag bara har 1 kg igen så frågade jag honom om han vill eut och jogga. På skämt.
OCH HAN SADE JA!
Jag blev så förvånad för det är Verkligen inte han sgrej att gå ut och jogga och röra på sig mer än nödvändigt.
Men sagt och gjort, vi bytte om och hämtade hans jogging-skor i källaren och tog oss ut på vår första gemensamma träning EVER. De där första 4 kilona ramlade av mig ganska fort eftersom jag börjat äta mycket mindre nu när det är varmare ute och jag blir mätt mycket fortare då jag jobbat med att minska mina potioner igen.
Jag har dessutom vart en Flinkis (Ett påhittat ord av mig på norska, Flink=duktig) Och vart ute och joggat en massa de senaste 5-6 veckorna. Har bara en kg kvar och det blir lagom till bad-sesongen.
Imorn är det badhuset Med Alexandra som gäller och en välbehövlig motionsrunda och bastu efterråt.
Underbart!

Nu sitter Drein ute på balkongen och grillar vår middag så i det stora hela har detta varit en Fantastisk helg fast jag jobbat båda dagarna. Jag älskar dig, Sommar!


Mumms


De fina blommorna jag fick av Dreins pappa när de var på besök

Kommentarer
Postat av: Theres

vill också sitta på din balkong och mysa och äta jordgubbar och spela yatzy !! SNART syster kommer vi!

2009-05-27 @ 13:10:56
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0