Secoundhand shopping: success!

Igår var jag och Sanna på Fretex och fyndade.
Och vad jag hittade är helt otroligt!
Jag kommer in i det första stora av de 3 våningar stora lokalerna och där står de!
Lådorna i svart rotting med sittplats som jag letat efter!



Kollat på många liknande i andra butiker men antingen är de för små och säljs för 3-400 kr/st eller så finns de bara på design-möbel affärer och kostar där emellan 2-5000 kr/st.
Jag vart helt salig med en gång och sprang över och bokade dem. Problemet var bara hur vi skulle få hem dem men Sanna hjälpte mig att bära och på så sätt fick vi hem dem. Idag har jag ont i armarna men de var värt det!
Det fantastika är också att de egentligen bara var 2 av den största storleken som stod där för 250 kr/st (!!!) när jag så öppnade locket var det en till mindra storlek innanför. Öppnade Det locket och hittade en Till mindre storlek.
Så, 6 lådor med sittkudde och infodring för 500 kr.
Jag är Sjukt nöjd.



.

Sen hittade jag bara lite annat onödigt. Fin sjal 19 kr och nya packer med strumpor för 39 kr.
Drein klagade härrom dagen på att alla hans tunna sommarstrumpor var borta och om jag hade sett vart de tatt vägen. OPS! Gissa vem som stulit dem? hehe...
Så han fick tillbaka alla sina, trodde nämligen inte att han kunde ha dem eller att han föredrog att ha de andra men tydligen inte så då får jag snällt nog gå och köpa mig egna strumpor.

Igår började jag på jobbet 13.30 efter att jag sagt hejdå til Sanna, som skulle åka hem efter sitt vecko-långa besök, så jobbade jag dagen ut till 18.30 så det var soft. Efter jobbet så kom Drein och hämtade mig och vi gick en promenad ner till Oslo City och gick in och köpte Burgare till Drein och grovt hamburger-bröd.
Sen hem så lagade Drein till maten och jag fixade pommes-friten och alla grönsaker och sen var dte bara att njuta!
Var ungefär ett år sedan som jag åt mina läckra ovo-vegitariska ört-burgare.
Eftersom jag inte gillar kött så mycket och speciellt inte kött som blivigt malt och sen ihop-pressat är det här perfekt för mig. Gottgott med majonäs, sallad, gurka och ketchup.




Idag vaknade jag med ont i halsen. Det är typiskt när jag inte börjar förren 12 och hade tänkt gå ut och jogga en runda innan jobbet. Men jag vågar inte riskera att bli sommar-förkyld nu när jag är på min andra upplärningsvecka på jobbet och jag har min första semester vecka nästa vecka och Thessie och hela familjen kommer och hälsar på.
Låg kvar i sängen och vilade med mitt lilla monster till katt som hade tagit en hel kudde alldeles själv  och var jätte-mysig med mig. Nyss ätit havre-gryns gröt, druckit te, ätit en banan och tagit alla vitaminer jag har hemma.
Nu skalljag vitamin-chocka kroppen att må bra tills imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0