Metallica, you're all GODS!



Igår var helt fantastiskt!
Jobbade hela dagen men fick komma iväg lite tidigare för att hinna fixa innan konserten.
Svart linne, svarta tights, vitt nit-bälte och vita All Star. Och kroppen full av mat och energi-drycker.

Direkt efter jobbet mötte jag upp med Drein och gick iväg till Oslo City för att köpa hörselproppar och byta de Foppa-tofflor som jag fått av chefen att ha på jobbet men som var för små. Efter att öronpropparna var inköpta så gick vi ner i gallerian till de små mat-bespisningarna som var där och beställde in mat.
De hade nytt system och jag var natuligtvis tvungen att krångla. (jag har märkt att jag börjat bli en mer och mer krånlig kund efter att jag får ta skit på de jobbena som jag jobbat på. Det är liksom som ens enda chans att ge igen även om det är otroligt lågt gjort. jag skall sluta med det. Lovar)
Det lät iallafall ungefär såhär

Jag: Jag vill beställa en nummer 41 utan annanas.
Hon: Ehh.... vi har nytt system så jag vet inte hur man får utan annanas. Vet inte om man kan få det.
Jag: Ok... Men vi vill ha utan annanas.
Hon: Jag vet inte hur man ordnar det.. riktigt...
Jag: Men kanske du kan skriva det på kvittot eller säa till nån i köket?
Hon: njae... jag vet inte om jag får till det. Det är så många i kö.
Jag: Så det är med andra ord lång väntetid?
Hon: Nejnejnejnejnej!
Jag: Ok. Den pizzan utan annanas iallafall
Hon väldigt kuvad: Ja jag skall försöka få till det...
Jag: Så undrar jag vad dagen soppa är
Hon: Eeeeh.... vill du ha soppa?
Jag: jag vill veta vad den är först.
Hon: Eumm.... Kyckling! Det är kyckling-soppa idag!
Jag: Ok, är det gjord på mjölk?
Hon: Nejnejnej, den är stekt i olja, inte mjölk.
Jag: Så men jag undrar vad själva soppan är baserad på? Är det mjölk i den?
Hon: Jag... Ehhh.. vet inte
Jag: Javel... Kan du ta reda på det?
Hon: Eumm.. jag vet inte. Jo, kanske..
Jag: Ok, skit i soppan. Jag tar en nummer 35, Ingår det pasta?
Hon: Nej, det får man betala extra för.
Jag: Ok. Men du, jag tar bara Kycklingsalladen då. Nummer 35. Kommer ni till bordet?
Hon: Ja det gör vi

Jag betalar för maten och drickan och går till bordet varpå jag ser att hon slänger sig iväg i sekunden att hon trycker på bekräftningsknappen och springer emot köket.
När vi får pizzan är den 100% annanas-fri. Min mat är jättegod i tillägg till det.
Så när jag går ut därifrån och min hunger är stillad så har jag samvete nog att gå fram till henne personligen och tacka så mycket för maten och att hon kunde ordna pizzan utan annanas.
Men good GOD så jag hade älskat att alltid vara en "krånglig gäst" varje gång jag går på cafeé eller restaurang.

Hem! Sen byta om fixa smink, hår och kläder.
Jag ville ha hörselproppar i öronen på kvällen eftersom jag är så ljud-känslig men eftersom jag har min piercing i tragus och den har hafft en infektion i den de senaste veckorna och jag valde då att ta ut den till förmån för Metallica.
Gjorde skit-ont att ta ut den och det blödde lite men ut kom den och öronpropparna i iallafall.

Iväg till konserten och fullt med folk och bra stämmning. Förbandet sög en del dock.
Eller, egentligen inte, är bara inte min typ av musik. Death Metal.

Så släcks det ner och det magiska börjat ske. Stämmningen är på topp och de drar ut på det och låter oss vänta...
Så har de gjort det jag älskar dem för. De har monterat ner hela scenen där och byggt upp sin egen. Runda. I mitten.
Med flera mikrofoner runt hela scenen. DVS; det finns Inga Dåliga platser eftersom att de rör sig runt hela scenen.
Så Alla Kan Se Dem. Är de inte totalt underbara?

Allt annat med denna kvällen är obeskrivligt.
Förrutom rysningarna som kröp genom kroppen under hela One, Cyanide, Broken beat & scarred och såklart
Nothing Else Matters.

Efter konserten så hjälpte lilla Sanna, som är på besök hos mig ifrån Sverige, mig att laga mitt trasiga öra.
Pressade in piercingen i tragus igen på mig själv och det gjorde så J**** ont. det var som att pierca den igen och i slutet hördes ett POP! Varpå den kom ut en varpropp och sen började rinna massa blod nedför örat. Den var jättesvullen och pulserade hela natten och vågade inte sova på den. Idag tidigt gick jag och köpte super-salva som jag fick rekommenderad av piercaren och den skall sitta på i 24 timmar och användas 3 ggr i veckan tills infektionen är borta.
Det ser och känns redan mycket bättre. Man kan nästan inte ana vad som döljer sig i hålet.




Bild 1: Min pojkvänär otroligt nöjd
Bild 2:Sista bilden för dagen
Bild 3: Dagen efter, mitt öra är trasigt men gillade Snäll-salven jag köpte till den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0