The end of a loooooong week...

Nu värker mina armar efter att ha burit hem min nya sy-maskin!
Min vita fina digitala SINGER med 50 sömmar. <3

De sista dagarna med familjen var som vanligt helt galna. Det brukar bli det när man har en 2½ åring i trotsåldern med sig! Fast han är snäll och så söt att man inte vet vart man skall ta ivägen ibland.

Roliga saker Alvin sagt/gjort under veckan

När jag hade satt på mig en vit klänning med blå blommor på kommer han fram till mig och klappar på kjolen, tittar på mig och säger "Prinsessa!"

Han går runt och letar sin snutte och när Theres frågar vart sen ligger går han ut och pekar på kattlådan och utbrister "DÄR!" i en lycklig ton. När jag och Thessie tar av locket på lådan så har han proppat den full med filtar, skor och strumpor. Thessie försöker skälla ut honom men det slutar med att hon börjar skratta och ropa på mig, när jag ser vad han har gjort bryter jag ihop på balkongen och kan inte stå upp på flera minuter för jag skrattar så hårt. Alvin är jättelycklig och glad att han gjort oss så glada iallafall. Läxa lärd? Ingen alls :)

Kommer ut til mig när jag står i köket och säger men snutten i famnen och nappen i munnen "nu skall jag åka HEM" ger mig en puss och en kram och går ut i hallen igen. Smälter man?

Dreins keps är borta och vi letar ÖVERALLT efter den. Han hade den 3 minuter tidigare och lade ifrån sig den en kort sekund för att hämta deo innan vi skulle iväg på restaurangen och fira min födelsedag. Alla letar som galna och jag böjer mig ut på balkongen och ropar till Thessie och Samuel som står ute och väntar på oss och kolar om den ligger i någon av vagnarna men ikke. När jag går in igen utbrister Alvin "SOFFA!" och Thessie kommer upp och säger "då skall vi se om han har rätt" och börjar leta i soffan. där ligger den gömd Mellan alla sängkläder som ligger ihopvikta där under dagen.
Den lilla luringen! Det roliga var att ingen ens frågat honom vart den var utan han bara sade det.

Så totalt älskar jag min nya stegräknare! Man blir så motiverad att jogga längre när man har den på sig, man vill ju läsa resultatet och att det skall vara högre och högre. Längtar tills mins I-pod är färdigladdad så jag kan ha den och mina nya löp-band med den i fäst runt armen. Blev en runda på 3.6 km sist och sen stog jag och Thessie ute och spelade badminton på parkeringen en bra stund. 4.8 km och jag är Flinkis igen!


På lördagen var det lite lugnare väder så vi åkte iväg med Alvin till en blnngård där han flick klappa djur, hoppa studsmatta och leka på en lekplats med massa barn. När han och Wilma sov middag så gick jag, Thessie och Samuel och spelade minigolf. Ett mysigt och inte nog uppskattat nöje. Och jag fick min gamla misstanke bekräftas. Jag SUGER på mini-golf ;) men roligt var det iallafall.
Efter mini-golfen och gården så hade vi bokat tid åt min syster att fixa något hon längtat efter, en Piercing!
Det var samma piercare som gjort alla mina utom en och som gjort en av Dreins. Han heter Morgan och man glömmer nästan vad dte är man skall göra när man pratar med honom för han är så trevlig. Piercingen blev tatt och blev Jättefin. Min sten till syster visade inga känslor och tyckte det inte gjorde ont alls. Men å andra sidan så födde hon barn för 6 veckor sedan så detta är väl barnmat för henne.

     



Så var det sista dagen som vi tog oss iväg till historiska museumet men där fick man inte få in med egen barnvagn utan var tvungen att använda museumets men de var för stora för att ta Wilma i.
Så det blev National Galleriet och barnen sov igenom hela så vi kunde kika i lugn och ro och sen ta t-bane och buss ut till ett lekland. Mitt ute i ingen stans. Vi fick använda karta för att hitta fram :)
Sen kunde Alvin leka av sig i klätterställningar, bollbad, och lekbilar.

     

Och sen var sen semestern med familjen slut
Kommer sakna dem på ett sätt men på ett helt annat så är dte så skönt att ha tillbaka sin lägenhet och inte ha en miljon saker, kläder, handukar, väskor, leksaker och annat Överallt.

Nu är det jag <3 katten för resten av veckan.
Träning och sömmninge på min nya maskin.


Kommentarer
Postat av: Tan

Fin Symaskin. o.o

2009-07-07 @ 21:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0