God bless my little kitten.

 

Mina bröd blev ganska lyckade. Brötchen brödena blev helt perfekta, de små fredags-bullarna blev ganska lyckade de också. Mer nötter och lite mer salt nästa gång. Nam Nam.
Nu är min frys full med bröd! :)

Så skall Ika bleka tänderna! Jag har hafft lust med det en bra stund men aldrig hafft råd med det innan, så nu när jag fick mina skatte-pengar så tänkte jag ringa runt och bara kolla vad det kostade. De flesta ställena tog 4-5000 för att bleka dem innan jag fick tag på Oslo Tannlegevakt. Deras hemsida hade ett sommarerbjudande, det brukar kosta 4000 men de tog 2900 för det nu så jag ringde för att höra hur det gick till.
När jag så fick en trevlig dam på telefon som sade att det priset inte alls stämmde utan det egentligen bara var 2500 för alltihop. YES! Så jag bokade tid på en gång och effekten skulle vara längre ifall jag gjorde det hemma så jag skall dit på tisdag och ta leravtryck av mina tänder för att få skenorna att lägga bleknings-gelen i sen.
Om jag så vill bleka om tänderna om ett par 3-4 år så har jag redan skenorna och kan bara beställa mera blek-gel ifrån dem, och de skickar den till vart du än bor om du flyttat.
Jag har i åratal hafft komplex för mina tänder eftersom de är lite skeva, nu när jag skall få dem riktigt vita så känner jag att jag inte behöver skämmas för dem längre. Det kommer att bli kanon!

vid 13 tiden drog jag in till stan för att möta upp med Hilde som jag inte sett sedan jag slutade på Ritazza i juni. Var kung att träffa henne igen och vi gick och käkade på Bagel & Juice och jag fick en delikat bagel med brieost, sallad och salami. NamNamNam! Så kom hennes pojkvän förbi och lämnade oss med hennes fåniga lilla bedårande hund.

   
                            This is Fritz.                            
                             He is the destroyers of Worlds.

Hahaha. Silly little dog.



Originalbilden. Likt eller?

Efter det en tripp hem och äta middag



Och iväg igen och träffa Alexandra efter jobbet. Hon har slavat hela veckan (när jag varit ledig) så vi (hon) tog en öl och käkade (hon käkade) :) var skitkul att se henne efter så lång tid. Dessutom bestämde vi oss eftersom att jag fyllt år och hon skall fylla år att bara slå ihop vår födelsedagsfirande tills på lördag! Så imorgon blir det superparty hemma hos henne. I can't wait for tomorrow!

Jag, Alex pojkvän och Alex mötte sen upp Ole som tappat bort sin flickvän.
Lona hade tydligen blivigt sänt ut på uppdrag av Manpower och glömt sin mobil hemma. Så jag och Ole gick i lite klädaffärer och gick och stoppade lite mat i Ole medans vi förgäves väntade på att Lona skulle ringa.
Kvällen slutade utan en Lona och jag är nu hemma.
Shit, kvällarna blir rätt knäppa ibland.

Thank god for Snooze.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0