Fröken Lyx-hustru

Kvällen består av blekning av tänder.
Var till tandläkaren första gången på tisdags och tog leravtryck av tänderna för att kunna få skenorna som jag lägger blekmedlet i. Idag skulle jag hämta det och de satt som gjutet, jag förväntar mig förstås inget mindre eftersom de faktiskt Har blivigt gjutna från mina tänder.
Anyway, till min besvikelse så hade de slut på blekmedel som verkar över natten så desvärre är jag satt på dag-blekning.
Jag får då inte ett lika snabbt resultat, men lika effektivt. Jag skall göra det en timme 1-2 ggr dagligen tills mina 2 sprutor med blekmedel tar slut, vilket iofs inte är så jobbigt eftersom jag har ledigt den här veckan.
Men ändå. Vi människor trånar alltid efter snabba resultat. Och jag får vänta Minst en vecka på mina.  Bortskämmd? Javisst!
Det som var Grymmt positivt är att vid mitt första besök så tog min tandläkare, Anita, och putsade bort alla fläckar jag hade på mina tänder. Nice! 23 års nedfläckande borta på 30 sekunder. Yes!

Så, på 2 veckor blir det inget
Kaffe
Te
Juice
Cola
INGET med blåbär

I övrigt hade jag en spännande dag som började med en intervju som Daglig ledare för en kaffe-bar. My God.
Den ångesten som jag har nu för att bestämma mig för hur jag skall göra.
Jag har 2 dagar till att bestämma mig om jag skall ta jobbet på Blindern Universitet som barista.
Då har jag fast lön och jobbar bestämmt 37.5 timmar i veckan, mån-fre. Det är tryggt. Men ingen utmaning och inte så många timmar per vecka. Dåliga utsikter för någon övertid alls om man vill det.

Det andra jobbet dock erbjuder fasta scheman, med jobb varannan helg. Mer ansvar och större utmaning. Mer jobb men också högre lön. Men jag får inte veta säkert förren innom en vecka. Och då skall jag dessutom på 3 dagars prövejobb först. Chansningen är större men belöningen kan också vara det. Avståndet till arbetsplatsen blir även längre.
Nu har jag 2 dagar på mig att avgöra hur jag skall göra. What to do!

Jag är dessutom världens flinkis. Hade jag bara en man som kom hem efter jobbet hade jag vart bästa Lyx-hustrun ever. Jag har ju inte gjort annat än att träna, baka och lagat soppa från scratch under de här dagarna han har varit borta på.
3.86 km igår. Tricket är att lura sig själv till jogge-tur. Jag sov en timme och när jag vaknade steg jag upp och klädde på mig medans jag fortfarande var trött och vaknade till när jag var ute i den friska luften och orkade till slut också komma upp i löpande och inte bara promenerande tillstånd.

Resten av kvällen skall spenderas med Diablo I, mitt alltime favoritspel.
Mina bröd är precis klara och står och svalnar på min köks-bänk.
Och mina tänder är 2 behandlingar närmre ett bländande leende.



Kommentarer
Postat av: Tan

Diablo! <3



Odile? o.O Crocodile?

JAg tänker på Bodil, Boels mor brukade skrika det från köket med nästintill sång-röst förr, Boel super-skämdes. Haha. ^^

2009-07-16 @ 00:53:46
Postat av: Theres

ååå vad du har de bra :D

hoppas tänderna bli fina iaf och hoppas verkligen du kan bestämma dig för vilket jobb. Vill också att du ska komma hem till dopet! hoppas

2009-07-16 @ 12:22:17
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0