Kreativitet, du är välkommen

Inget telefonsamtal från läkaren än och eftersom att ingen har hämtat Drein i skydds-dräkter än så antar jag att han är ok.
Jag tror jag hade varit mycket oroligare om han mått dåligt men eftersom han bara känner sig förkyld och är uppe och går och äter och sånt är jag inte så orolig.

Igår var en mysig dag, satt inne pga av regnet som aldrig verkar ta slut sydde upp 3/4 ärmar  på min kavaj-jacka.
Frammåt kvällen vart det värsta åsk-ovädret precis över oss och man kände hur åskan slog ner i områderna runt vårt hus så marken skakade.
Naturen är bra vacker ibland.




Mitt under ovädret fick jag för mig att jag och Drein skulle ut på en promenad i regnet och efter lite övertalning så drog vi både på oss regnställ, mitt ljusblå med mina rosa gummistövlar, och hans skogs-gröna med svarta arbets-skor. Kung!
Vi bor precis bredvid Valle Hovin där Madonna spelade på tisdagen och gjorde sin andra konsert igårkväll.
Hon var otrolig även på avstånd och vi kunde höra det mesta av konserten och tillochmed se storskärmarna även utanför.
Det var många som klagade över att konserten var så dålig och vädret sög men snälla nån, skall du på en utomhus-konsert och du VET att det skall regna.. Då går du inte dit i tygskor, shorts eller kjol. Då har du regn-ställ, gummistövlar och varma kläder så klarar du sig helt fint. Och om ni efterråt klagar över att hon har på sig body och stövlar och att det är opassande för en 50-åriong att ha på scenen.. GÅ INTE DIT DÅ!
Jag blir så irriterad på griniga idioter som skall vara så otacksamma. Ni VET vad för slags person Madonna är, gå inte på hennes konsert om du inte vill se henne uppträda, i scene-kläder och underhålla.

Idag startade jag med en promenad i regnet, 3.2 km, eftersom att Valle Hovin fortfarande var inringat med staket och nedmonteringen av scenen startat någon gång på natten var det en ler-plan runtom så jag var tvungen att ta en annan runda som var lite kortare. Hungern fick mig också att gå hem lite snabbare och få i mig lite frukost och hoppa i duschen med Drein innan vi tog oss in till stan. Ett besök på banken och få en ny bank-dosa skickat hem till mig eftersom min bestämmde sig för att ta självmord igårkväll och totalt sluta ta kommandon.
Därefter började jakten på IKEA bussen. Missade den som gick från stan med ca 11 meter.. åkte så tillbaka til Helsfyr för att ta en annan buss... som vi missade med ca 22 meter. Vissa dagar är bara förutbestämde at inte gå till IKEA på.

Blev dock väldigt nöjd med kuddarna jag fyndade på Indiska härrom dagen. Drein med, men mera från ett perspektiv ifrån en bekvämare soffa.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0