Birthday-girl


Födelsedagen var underbar!
Bland de bästa jag någonsin hafft. Drein hade fått ledigt så han var med oss hela dagen.
Den började med att jag låg på min och Dreins dubbel-säng på madrasser på golvet i vardgasrummet då vi hade gett upp vårt sovrum till förmån för familjen. Thessie och Samuel i sängen, Alvin i rese-säng och Wilma i sulkyn.
Så kom familjen och sjöng för mig och hade massa paket. :)

@Kort
@Pengar
@Rosa Filt
@2 Pyntkuddar
@Dekorations-ljus/Sand
@Presentkort på tatuering!
@Symaskin
@RosaI-Pod Nano
@I-Pod Joggband

Vart sjukt glad över tatueringen och I-Poden. Thessie och jag har velat göra en syskon tatuering i evigheter och nu har vi bestämmt oss för en som vi skall göra när jag kommer hem till Alvins födelsedag i september!
I-poden vart Bäst och att Drein kom ihåg att jag inte bara ville ha en I-pod, att den skulle vara rosa, utan också att jag ville ha en sånt jogge-band som man har kring armen när man är ute och joggar. Och den saken hade jag bara nämt en gång att jag kanske hade lust på en sån. Underbart!

Efter frukost så drog hela familjen till Töyenbadet och vi åt lunch ute i gräset och badade massa i inne och ute-poolerna och Alvin hade det superbra och det är väl viktigast att han har det bra för när han är underhållen så kan vi andra chilla.
Efter Töyenbadet gick jag och Thessie på stan och snabb-shoppade innan vi drog hem och fixade iordning oss.
Vi hade bord på YaYa's, en Thailänds restaurang som ser ut som en bungalow när man går ner i den. Inredningen och maten är klockren och en gång i timmen släcker de ner hela stället och drar igång ljud som låter som en regn-storm och blixtrar i hela lokalen. Mysigt värre.

Det skall sägas till de som var med på min födelsedag förra året att den började Totalt regnstorma, blixtra och åska och så var även fallet idag. När vi skulle gå ifrån restaurangen så ÖSTE regnet ner och hela himlen var full av blixtrar och dånade av åska. När detta skedde på min födelsedag förra året så var vi MItt i Frognerparken och vart sky-blöta. Regnet äste ner och åskan slog ner i ett träd bara 50-60 meter ifrån oss. När jag tog trikken hem så låg ett träd som blixten slagit ner i över trikk-spåren.
I år så slutade det iallafall efter en timme så när vi skulel gå hade det lugnade det sig.
Litet panik-ögonblick när Alvin försvann en stund inne på restaurangen men när Drein hittade honom stat han och lekte i pissoaren inne i herr-toaletten. Välbehållen men illaluktande.

Jag och Drein tog sen en promenad bort på Karl Johan och satte oss på Z-club där jag fick en kopp Chaï-te och en dessert. Varm Brownie med vaniljglass och jordgubbar. Den var bland de godaste efterrätterna ever!
Promenad ner till Sttaionen och sätta Drein på bussen till Sverige.
Slutet på dagen var väl kanske inte helt bra men förrutom det var allt underbart.

Tack Familjen <3


       

     

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0