1 år tillsammans


Efter noga planderande med hela Dreins familj så blev överraskningen till slut en riktig överraskning iallafall.
Han skulle åka hem efter 2½ vecka i Piteå och jag åkte och mötte honom i Stockholm utan att han visste om det.
Vilket inte var en lätt historia!
Han hade ringt mig varje dag i 1 vecka innan och frågat mig om han skulle komma hem tidigare och vid flera tillfällen nästan bokat en resa hem eller en resa dit åt mig. Att övertala honom att inte göra det och samtidigt undvika att råka försäga sig om varför jag Inte ville att han skulle komma hem... Utan att låta som världens mest otacksamma tjej som INTE vill att sin kille skall komma hem när han har varit borta i flera veckor.
Med hjälp av Dreins pappa så blev hotell bokat på Scandic Continental Hotel, Exakt mitt emot T-sentralen.
Med hjälp av Hanna, Dreins syster, blev buss-biljetterna som han beställt emellan Stockholm och Oslo avbokade så att han inte förlorade några pengar på det.

Flygbilljett till mig till Stockholm så jag var där 1½ timme innan Dreins flyg landade och biljetter tillbaka för oss båda med buss på lördagen... Fredagen var nämligen vår 1-års dag och jag ville göra något speciellt på den dagen.
Han frågade chans på mig mitt under en Iron Maiden koncert för 1 år sedan, den 24 Juli. Idag var det min tur att vara romantisk.

Aktivitet

Skansen
Akvariet
Gröna Lund
Slottet
Skattkammaren
Riddarholms kyrkan
Båt-tur runt Kungsholmen
Bio- Drag me To Hell
Vasamuseum

Och allt annat romantiskt som picknickar vid vattnet i hamnen, promenader runt i parker, shoppingturer in i de flesta affärerna och underbara middagar på fantastiska restauranger.

Helgens

Bästa: Första kyssen på flygplatsen
Mat: Första middagen på en kanon-bra grill restaurang
Överraskning: Att det finns en fin Italiensk restaurang är världen som kan göra god pizza. 
Aktivitet: Skansen, Lo-djuren, Björnarna, Vargarna, Sälarna och Älgarna var ute.
Mysigaste: Badkaret på hotellrummet var Oslagbart.
Stoltaste ögonblick: Jag klappade en tarantella. (äckliga jäkla snusk-spindel)
Imponerande: Slottet och Vasa var klockrena båda två. Stolt-svensk? Ibland :)
Date-kväll: En kväll på Gröna lund med sockervadd, hålla hand och skjuta på kaniner.

     
     
        

       

Kommentarer
Postat av: Raus

Ni verkar då haft en toppen helg tillsammans! Inte dåligt! Ni ser lyckliga ut tillsammans, det är så härligt att se!

Erika, lyxosten som fick Drein, en sån pärla! Ta väl vara på honom, he's a real treasure! :)



Btw, Drein ser så gullat ut, på sista kortet.

2009-07-27 @ 00:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0