Jag <3 symaskinen

Det blev helt sjukt tomt när familjen åkt härifrån men samtidigt lugnt och skönt.

På månadkväll åkte jag för att träffa Lona på La Bohem och vi satt och pratade och drack te och hadde det sjukt mysigt och jag fick lite födelsedagspresenter av henne.

     

Igår så klev jag upp tidigt för att åka in till stan och gå på en visning av en lägenhet. Jag och Drein är på jakt efter en som ligger lite mer lokalt och antingen på bottenvåningen för Snooze skull eller har en balkong som vi har här.
Den var rätt nice, 7500 för 65 kvm och 3 rum, separat kök och badrum. MEN, den hade inget fräsht badrum och vi hade behövt måla om hela stället för väggarna var mer gula än vita. Dessutom var man tvungen att betala för ström + uppvärming av vatten. Och den hyran vi har nu är 7600 ink varmt vatten och strömmen betalar vi själv. Så i slutändan hade nog den hyran blivigt högre med fler rum att värma upp och när vi hade måstat betala för uppvärmningen av vårat varmvatten.. Tänkt det på vintern. Det hade blivigt väldigt dyrt.
Nej, vi stannar i vår lägenhet så länge tills vi hittar något Bättre, har mailat massa egendomsmäklare så det rullar väl in eftersom :)

Efter visningen gick jag och Lona på en promenad in till stan och gick in på en Ekologiskt/rättfärdighets affär
där jag köpte mig något fint för pengarna jag fått i present av Mommi och Moffa.



Så åkte jag hem och satte igång jobbet att städa upp efter att familjen åkt hem. Det har väl blivigt 10 tvättar på 2 dagar eller något sånt. Alla lakan, filtar, täcken, överdrag, överdrag till soffan, gardiner osv. dammsuga, dammtorka, städa badrummet. Jisses, vad sjukt mycket grejer det blir överallt när man bor 6 st på 50 kvm. och 2 av dem är barn under 3.

Så fick jag besök av min gamla chef och vän Gustav Agerbladh. Han skall flytta till Oslo i augusti så det blir roligt med en gammal bekant här. Gustav är av det unika folkslaget Totalt Ärlig. Det är inte ofta man stöter på någon ifrån dte folkslaget, det är ungefär 1 på 1000 som du ens lägger märke till. Så den relationen vi har hafft har alltid varit unik.
Det är klockrent med en sådan person. Skall bli kul att ha honom tillbaka här!

 

När gustaf åkt hem så tog jag mig en ny joggingrunda, jag har blitt sjukt flink på sådant nu!
Tänk jag, som inte hade tränat på 2 år innan dess nu börjat träna 2-3 ggr i veckan. Joggingrundor och simm-turer i badhuset. Kroppen har dragit ihop sig jättemycket och blivigt väldigt fast och jag känne rmig bättre och bättre om mig själv. Jag skämms inte längre för att ha på mig bikini. Jag orkar mycket mer och jag sover bättre om nätterna.
Igår sprang jag 4.4 km och när jag kom in så gjorde jag mig soppa med pasta och morötter med en banan till efterrätt.
Det är sjukt gott med soppa när det är sådär mörkt och fuktigt ute i luften. Då behöver man bli varm innifrån.




Med frukost i magen har en ny dag börjat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0