Plastikoperationer.

Är jag konstig som tycker att det är helt ok med plastikoperationer?
Och skulle kunna tänka mig att göra några själv ifall jag hade så mycket pengar till övers?
Det är ju inte så att jag sitter och sparar pengar till att göra någon operation men hade jag möjligheten skulle jag kunna tänka mig att ändra på några små skavanker så jag kände mig nöjdare med helhets-intrycket. Ni vet, alla har ju den där lilla grejen man skulle ändra på om man kunde men som absolut inte är så illa att man inte kan leva med den.

Det är klart att det finns överdrivna fall där jag ser att de är vackra på olika sätt men de ser det inte själv och har listor som blir längre och längre på saker de måste fixa.

Ett praktexempel där operationer gått riktigt lyckat är Sharon Osbourne. 
Hon har fixat det mesta  men hon gjorde det för att hon var så överviktig och ville bli nöjd med sig själv.
Det är en dam som noga tänkt sig igenom sin situation och vad det krävdes för att genomföra det och tog ett noga överväget beslut och i hjälp med läkare och under en period av flera år fixade kroppen.


 

 





Så, till den som har lust att göra det.. Do it!
Du lever bara en gång och om du inte är nöjd nu, när skall du då vara nöjd?
Acceptera det du har eller ändra på det.

Kommentarer
Postat av: Tan

Jag tror att det är för att det är ett större ingrepp som det verkar vara så 'känsligt'.



All sorts body modification, vare sig det gäller dieter, träning, tattueringar eller korsetter som flyttar på organen, så är det ju förmodligen inget fel på det bara det inte går till överdrift, och inte drivs av någon mental obsession så det är skadligt. :)

2009-12-10 @ 16:42:07
Postat av: Smulan

Tack för dina kloka ord i min blogg =)

Detta med plastikoperationer tycker jag är helt upp till varå en. Alla har en anledning tillvarför dom gör det, men jag tycker åxå att man kan erkänna att man då gjort det å inte vara så oärlig att ljuga. Är det nånting man inte gillar på sin kropp så om man vill å har råd så kanske man gör nått åt de om mna verkligen lider, men de behöver ju verkligen itne gå till överdrift tycker jag. Då är de inte okej längre.

Ha de bäst å sköt om dej/ Smulan

2009-12-13 @ 18:08:59
URL: http://www.metrobloggen.se/pratsmulan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0