I got a new addiction...

Som jag har berättat förr så har jag blivigt helt hekta på Texas-hold'em poker och tycker att det är sjukt roligt. Drein har nu hjälpt mig att ladda hem ett program så att han och jag tillsammans kan spela med andra spelare över internet. Det är jättekul att tänka strategi och hoppas på att nästa hand skall bli lyckad och försöka psyka ut de andra.
(haha, det har blivigt så illa att jag drömmer att jag spelar poker hela nätterna:)
Vi spelar såklart inte med riktiga pengar utan kör bara för att det är roligt. Hade aldrig velat lägga pengar i det eftersom det är så lätt att falla i dåliga vanor och jag hade aldrig kunnat lägga pengar som jag vet att jag skall ha till mat och hyra på saker som spel, sprit eller tobak. Jag är stolt över att vara avhållsam och det är nu en del av min livsstil.
Människor blir alltid lika chockade när de hör att jag inte dricker alkohol. Jag röker heller inte men skillnaden där är att jag aldrig har gjort det. (jag har heller aldrig hånglat eller kysst en annan flicka) Jag har inte rört alkohol sedan jag var 16 och trivs jättebra med det. Jag njuter av att festa, umgås och gå ut och dansa som andra gör, skillnaden är att jag dricker energi-dryck istället för att hålla igång kroppen. 


Snooze sover på min mage medan jag spelar nät-poker


Förresten, pratade med Richard imorse och han är på besök hemma i Tromsö och ringde mig vid 10 tiden med den sköna kommentaren "ok Erika, jag vågade inte ringa någon annan för jag trodde att du var den enda som skulle förstå.
Jag vet inte vart jag är.
Jag sitter på en busshållplats nu och det skall tydligen komma en buss om 25 minuter och jag har suttit här i 3 timmar nu. Jag vet att jag drack en halv flaska rom igår och att varje nytt ställe vi gick på tog jag 2 Jegermeistershots. Jag har på mig helt andra kläder än när jag gick ut igårkväll men det roliga är att de är Mina kläder. Jag har också ett taxi-kvitto på 600 kr i fickan som jag heller inte minns. My GOD what a Night!"
HAHAHA, Richard, jag Älskar dig, du är fullkommligt underbar :)

Idag har vi iallafall vart flinka och städat. Drein hade bestämmt sig för att ta över en av mina garderober eftersm han klagar på att hans kläder jämt luktar surt för han tidigare hade dem i förrådet tillsammans med både skor, min källsortering, verktyg och annat så nu fick jag snällt ge ifrån mig ett av mina skåp. Jag offrade dessutom min skohylla till honom att ha t-shirts i och til slut blev det ganska bra.
I tillägg till att sortera och omorganisera 2 garderober och ett förråd har jag dammsugit och tvättat kläder och sängkläder. Fick en spasm igår när jag såg Verminators om en tjej som hade köpt en säng och en soffa billigt över internett och sen efter någon månad märkt att hon hade massa bett på kroppen och både soffan och sängen var infekterad av olika parasitiska insikter som levde på hennes blod och hudavlagringar. Äckligt!
Var tvungen att tvätta alla sängkläder idag och skall tvätta alla sofföverdrag imorgon.
Drein tog på sig uppgiften att städa och skrubba hela badrummet, diska och skura på och i skåpen i köket, alla bänkar och spisen. Äntligen har jag fått en hemma-man som hjälper till lite mer :)
Jag har också hunnit sy till linnet jag köpte på Carlings igår och laga mina fina skor ifrån NESTE STOPP som hade släppt i kanterna där kardborrbandet satt. De var ett riktigt fynd för strax över 100 kronor för några som ser så snygga ut och är så otroligt bekväma.
Det blev också en del shopping på apoteket för min del, man måste göra vad man kan för att fixa foten och min stackars hals som ännu inte är bra. Passade också på att ta ut lite extra tabletter till Lona som också har en inflammation fast hennes sitter i benen och min i foten. Måltidsersättningarna såg bara så mumsiga ut att jag var tvungen att köpa dem med, de är jättesmarta att ha med sig på jobb om man är osäker på när man skall få tid att äta.

I'm all set for tomorrow. New job, new chances.

   

Kommentarer
Postat av: ammanda

Nu är finalisterna till veckans blogg uppe! Kika in och se om du blev en av dom! =D

Om inte, lycka till nästa gång =)

kraam

2009-08-10 @ 17:58:14
URL: http://amandabjorkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0