Thoose were the days...

Jaja, som min syster sade.
Man skall vara glad att sjukvården i norge är så handlingskraftig.
I Sverige hade jag fått gått till läkaren kanske 5-6 ggr och tjatat om min fot och bara fått rådet att vila och äta tabletter.
Även om min läkare är otrevlig som fan och svarar i mobilen 2 ggr medans jag är inne hos henne så tar hon iallafall tag i saker och skickar hänvisningar både hit och dit :)
Nu när jag flyttar så skall jag ändå byta fastläkarkontor och hoppas på en bättre läkare då. Hade vi bott kvar här hade jag bytt läkare, man skall ha en som man känner sig bekväm med. Mina 3 sista jag hafft här i Norge var KUNG!
Den första var bäst av alla.
När jag hade magsår och nästa kollapsade på ett köpsenter och fick ta taxi hem och hans läkarkontor egentligen hade stängt så kom han och hämtade mig Hemma hos mig och körde till sitt kontor och undersökte mig.
Han listade ut vad som var fel, skrev ut ett recept, körde mig sen till apoteket så jag fick hämta tabletterna och körde hem mig sen igen. En fantastik, underbar och väldigt hårig liten indisk man. Önskar jag hade kvar honom. <3

Efterläkarmottagningen gällde snabbfrukost och sen skutt iväg emot jobb och en ny dag.
Richard vad ledig så det var jag, hårdrocks Marius med dte långa håret och nya lilla killen Mikael.
Tydligen hade vi säljsrekord igår :) Inte undra på att jag var så slut och det alltid känndes som om det var mellan 10-50 personer i kö at all times.
Jag och Gabriell, en supersöt svensk flicka, skulle dra och träna efter jobbet men 30 minuter innan vi skulle stänga lyckas jag med våld smälla in mitt huvud i ett skåp så jag spräckte upp huden i håret en bit. Blödde inte så mycket men blev sjukt yr och lullig och jag ville inte gå och träna då. Hon hade med sig filmer till mig så åkte hem med dem istället.




I robot föll filmvalet på och jag tror jag blir tvungen att läsa de böckerna. De sägs vara sjukt bra och spännande och räknas som en av sci-fi shangerns bästa serier.

"Do you Ever have a normal day?
Yes. Once. It was a Thursday."

"You are the dummest smart person I have Ever met!"


Kommentarer
Postat av: Cajsa

hehe ja det är den också. :) går de mode design i år på fränsta? I sånna fall, vad heter de?

2009-08-27 @ 07:47:10
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: ♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside.

sv: Ja jag förstår mig verkligen inte på folk som tycker att det inte är okej att kunna gilla olika sorters musik, för då är man "inte äkta".. Sorgligt är vad det är.

2009-08-27 @ 12:39:27
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Tan

IRobot filmen har inget att göra med Asimov's IRobot böcker, dock. Men de är tydligen bra, och jag har gillat det jag läst av Asimov, så jag uppmuntrar att läsa dem. ^-^

2009-08-27 @ 13:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0