"The Perfect day"

Gårdagen innebar nog den Bästa dagen Ever.
Så otroligt gott och spontant allt blev :)

Lämnade läghenheten vid 13 efter ett misslyckat försök med att få upp Drein vid 10 och åka och bada.
Jag fick något slags ångestanfall och tyckte att allt sög och kom sen på att jag glömt förklädet som jag skulle tvätt apå jobbet och lägger mig då i sängen och börjar grina. 100o smågrejer bullade upp sig och släppte lös igår.
Och dte värsta är att jag vet att jag är sån för att jag inte har tränat på flera veckor. Då blir kroppen helt galen och hela humöret blir förstört.

Vi bestämmde oss iallafall för att åka till Dreins jobb och hämta hans glasögon, så fick jag en chans att se den nya barnehagen eftersom den han var på var tvungen att flytta.
Efter besöket så promenerade vi ner till Majorstuen och med hungern i magen gick vi på restaurangjakt. Och hittade den Bästa asiatiska restaurangen i hela Oslo. Kanonbra priser och allt mellan sushi, thai, kinesiskt och vietnamesiskt på menyn. Servicen var super och maten underbar.
Jag gjorde även ett försök på sushi för första gången men det blev platt pannkaka eftersom jag testade en med tofu som dessvärre såg och smakade avskyvärt. Men det handlade nog mer om min egen smak än hur de lagat den.
Nästa gång skall jag pröva med något annat.

När vi kommer ut från restaurangen har Drein lust på minigolf så vi promenerar upp till Marienlystparken och går en runda på 18 hål.

Score:

Ika: 7 hole in one. Lagom många poäng.
Drein: 4 hole in one. Ca 21 poäng mindre än Ika.

Så det vart väl Lika sådär :P

En promenad senare satte vi oss och väntade på t-banen hem men jag tyckte att 9 minuter var så lång tid att vänta att vi lika gärna kunde gå på bio så det blev en sväng ner till Colosseum.
Hade hört alla prata om "Hangover" och den började lägligt nog 10 minuter senare så ett besök på toaletten och inhandling av popcorn och dricka så satt ve plötsligt i kinosalen och såg på ÅRETS KOMEDI.
Klockren och Galen och Underbar!






Jag ville inte att dagen skulle sluta, den var så spontan och härlig.
Ibland är livet allt du vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0