Ikke kom her å pröv deg!


Don't you just hate it when you've finished the whole thing and saved it a bunch of times meanwhile, then when you upload it, it just vanishes.

Gårdagen började så kanonbra och jag steg upp kl 10 och gick ut och joggade 3.48 km innan frukost. Man känner att man har kontroll på dagen då och jag Älskar känslan när man har gjort någonting och genomfört något som man egentligen inte trodde att man skulle orka göra men gjorde iallafall. Den är oslagbar.
Nu har jag dessutom fått tillbaka min fina mage. När Drein var i Sverige var jag jätteduktig med både mat och träning och höll igång en hel del under de veckorna och magen blev riktigt platt och fin. Självkänslan kom också upp på topp.
Men. Så när jag åkte till Stockholm kom självklart "semester-magen" och blev svullen och uppblåst och var inte alls som den skulle. Det har tagit mig lite över en vecka med regelbundna måltider och träning för att få tillbaka den i balans och nu känns den superbra och inte alls så spännd och obehaglig längre.
Det är sjukt också hur mycket bättre man mår när man tränar, jag är helt beroende på det bästa av sätten och jag jobbar på att göra det här till en vana och inte bara en period av mitt liv som det varit tidigare.

Imorse när jag vaknade var känslan heeeeelt annorlunda. Då kände jag förkylningen riva i halsen och jag hade väldigt svårt att svälja och fick tillbaka för den dumma kommentaren som jag gjorde härrom dagen... "jag har bättre immunförsvar än Drein" Dumma, dumma jag.
Den här början på en förkylning skall bekämpas, litervis med vatten, vitt och grönt te, frukt i form av nektariner, kiwi, honungsmelon och plommon och c-vitamin A-D-E och Omega-3 multivitamin tabletter. The flu? I think Not.
Min snygging var dessutom snäll nog att både diska vår monsterhög med disk och gå på affären och köpa CURAMED åt mig. Mina rå-melks tabletter med c-vitamin brukar få mig tillbaka på benen på bara några dagar.



http://www.pdphoto.org/jons/pictures3/fruit_2_bg_020203.jpg

Jag hade tur med underhållningen idag iallafall. 2 avsnitt av Deadliest catch skall nog få mig peppad nog att bli frisk och fram tills det börjar skall jag se klart på Verminators.
En stackars man på 91 år skulle skörda på sin gård och råkade köra på ett bo med afrikaniserade bin med sin traktor. Han vart stucken 1000-tals gånger innan han klarade av att ta sig hem och det krävdes 12 dagars intensiv-vård på sjukhus innan läkarna hade klarat att ta ut alla gaddar som satt fast i hans kropp, mestadelen i ansiktet och på armarna som var oskyddade från kläder. Läs mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Africanized_bee

Bästa citatet jag hört idag:
Get busy dying or get busy living!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0