Promission: overruled.

Ingen hemresa, inget firande av Alvins 3 årsdag, ingen mormor och morfar, inget träffa lilla Wilma. Inget ledigt.

Jag fick inte ledigt från mitt jobb. Skickade in en skriftlig ansökan så tidigt som möjligt så att de skulle ha tid att kolla scheman och sånt men jag fick ett brev idag där det stog att han inte kunde invilga det.
Skickade ett nytt mail och frågade om det gick bättre om det bara var en dag eller om det passade bättre en eller 2 dagar veckan innan för jag ville gärna komma hem om det var möjligt.
Direkt efterråt så visade Marius mig hur man loggade in på outlook där vi får mail som gäller alla på de olika avdelningarna och då hade vi fått ett mail från Ricardo där han sade att flera hade redan frågat om fri och att han desvärre inte kommer tat kunna ge någon fri de första 3 månaderna eftersom det både är så mycket att göra då och riskerna att någon/några/många blir sjuka i allmänhet och sjuka i svininfluensan är ganska hög eftersom vi har ett såntpass offentligt jobb där det passerar och vistas många tusen människor varje dag. Det går ca 15.000 människor på Blindern och enbart personalen som behövs för att driva allt går upp emot 2000 människor.
Så någon KOMMER att bli sjuk och då behöver de alla på jobb.
Och det får jag ju förstå. Bara trist, eftersom jag missade Wilmas dop och jättegärna ville komma upp till Alvins födelsedag då och träffa alla men då får jag helt enkelt planera det till senare i höst.

Jag kanske hade baklänges besvikelse?
Jag var så ledsen igår fast jag hafft en kanondag
så allt kom kanske igår som jag borde kännt idag?

Hade min andra stängning idag och det gick helt fint. Richard var där och hjälpte mig och vi började förbereda jättetidigt eftersom det i princip inte var några kunder alls idag. Värsta lugna fredagen eftersom detta var första veckan vi hade öppet. Under de två nästkommande veckorna kommer det att trappas upp.
Älskar att vi har historiens bästa steamer och jag kan laga 2-3 hjärtan i samma latte, även laga hjärtan OCH löv i soyamelk vilket är väldigt svårt fetersom den melken så lätt blir för tjock innan den hunnit bli varm nog.

Efter jobbet kom Drein och hämtade mig och vi åkte tillsammans in till stan med t-banen och gick till piercaren för att pierca honom. När vi väl är där och hon skall mäta ut hans industrial så kommer det fram att båda hans öron är för korta. En industrial skulle se jättedum ut på honom för att den skulle bli så kort. Vi överväger en hel del andra men kommer fram till att vi måste tänka på det ett tag.
När min fot har blivigt bra skall jag nog ta en egen men eftersom jag mest skall simma nu i början när jag tränar för att låta foten vila en stund till så är det ingen smart idee att hoppa i en pool full med bakerier med en ny piercing.
Vill att Drein skall göra två

Vår piercare är jättebra och den studion har gjort alla mina och alla Dreins och flera av mina vänners och de tar helt ok priser och smyckena är hel-schyssta. Du hittar de på lilla grensen i Oslo eller på http://www.safaribodyart.no/hovedsiden.htm
Jag vill att han skall ta två Helix på toppen och ha spikes i eller två Helix på sidan.
Den Tragus som jag har är också het men vill att han skall ha nått annorlunda. De han har nu i bröstvårtan och naveln är sjukt heta, älskar dem och att han gjorde dem för min skull!




Det slutade iallafall på en asiatisk restaurang med helt ok mat, inget superfancy sådär (tror jag har otur när det gäller restaurangmat i Oslo) och efter middagen var Drein trött så vi tog en promenad mot t-banen och gick in på en butik med skor och kläder från Saints, Urban, Lee, Converse och Hummel bland annat. Har jättelust på en jacka från Hummel och hittade en sjukt snygg sån åt Drein med. Jag hittade dessutom flera par skor åt både honom och mig som jag ville ha men de hade slut på våra storlekar på alla olika skor. Lite otur eller. Föll stenhårt för ett par vita Björn Borg med rosa text och ett par svarta Kelkoo. Mums.


Kommentarer
Postat av: ammanda

Sv. haha ända stället jag vet att dom finns i är i skellefteå, tro de va dendär pizzerian som kom på de ;) dom är helt sjuuuka!

2009-08-15 @ 16:02:23
URL: http://amandabjorkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0