När en liten flicka skall döpas!

Idag är min lilla syster-dotters dopdag.
Tyvärr var ekonomin så tajt att det inte blev en till resa hem men jag kommer i september och längtar jättemycket tills dess! Då får jag träffa den lilla prinsessan igen och även min gudson Alvin som jag saknar sjukt mycket.

Det är svårt att jämföra mig själv med Thessie ibland. Vi som systrar är så extremt olika men sättet vi pratar, resonerar och tänker följer ofta samma vägar. Vi har kropps-språk och röst som liknar på varandra.
Men hon bor i Härnösand, staden vi båda föddes i, hon har aldrig bott någon annan-stans och hon studerar, har hus, 2 barn och man som allt har ursprung i Härnösand. Och hon är lycklig med det.
Jag är den rastlösa personen och har nog alltid varit det. Jag har svårt att lugna ner mig, jag gick gymnasium i Sundsvall, ca 6 mil ifrån Härnösand och hade då längtat i år efter att få komma ifrån den staden. Så fort jag kunde flyttade jag hemifrån till en lägenhet bredvid mina morföräldrar och har inte haft kontakt med min far sedan jag var 14 och minimal kontakt med min mor sedan åldern 17/18.
Direkt efter gymnasiumet flyttade jag till ett annat land för att komma ifrån min hemstad och alla människor och negativa delar av min familj som finns där. Efter det har jag bott på 4 olika ställen här i Norge och att jag nu bor med min pojkvän är något jag aldrig trodde skulle hända. Ibland tycker jag fortfarande att det känns som att han är på besök i min lägenhet.

Allt detta och ändå finns det ingen som förstår mig så bra som Theres.

Jag längtar hem till Thessie, Samuel, Alvin och Wilma. Familjen. Med mormor och morfar.
Underbart att ni alla räknar mig som en del av er. <3

Grattis på dopdagen lilla prinsessa!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0