Min fot är trasig.

Jag har hafft ont i foten i 3-4 veckor nu, mitt i den övre trampdynan så att det strålar ur smärta ut i de 2 mellersta tårna när jag tar ett steg. Det har egentligen inte varit så farligt men de 3 senaste dagarna har jag hafft allt svårare att gå och idag har jag inte kunnat lägga vikt på foten alls.

Eftersom min fastlege hade stängt för dagen så ringde jag till sjukvårdsupplysningen och satt där i telefonkö i 13 minuter innan jag kom till en kvinna som kopplade mig vidare till skade-avdelningen. Där hade jag turen att sitta i telefonkö i 48 minuter. 48 minuter! Jag lade på luren och ringde upp till sjukvårdsupplysningen igen som denna gången svarade på en gång och därefter gav mig ett direktnummer till skade-avdelningen där de också svarade med en gång.
Fick rådet att vänta tills imorgonbitti och ringa fastläkaren och få en akut-tid och se vad som händer därifrån.
Jag skall ju jobba på måndag! Jag kan inte börja mitt nya jobb med en trasig fot som jag inte kan stå eller gå på. Det blir katastrof. What to do!?

Resten av kvällen spenderar jag med American History X.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0