Ikea, My dear, dear friend!

Idag har jag vart på IKEA i 3 timmar ensam. Drein will never know what hit him :)

Idag tror jag var världshistoriens snabbaste dag.
Det var rush ifrån 8 på morgonen till 3 på eftermiddagen men bara 2-3 korta pauser på max 15 minuter.
Att de så valde att byta kassasystem igår, kvällen före den mest upptagna dagen i hela veckan, var bara dumt.
Att sen den enda personen som fått upplärning på det nya systemet inte kom på jobb förren 10 var heller inte så bra.
Det tog 25 minuter i full rush innan vi fick igång kassa-systemet och då efter att kaffebar-ansvarige stått och ringt säker 20 olika samtal och ordnat innkorrekta priser.
Kassasystemet tar dessutom 3 ggr så lång tid som det gamla och känns totalt onödigt. Inte alls passande och en kaffebar behöver verkligen inte ha ett sånt komplicerat system. Nåja. Learn to like it.

I slutet av dagen var jag så borta att jag inte klarade att fatta vad folk sade till mig och jag mest var ivägen. Det är knäppt hur avsides man kan känna sig ibland.
Efter jobbet tog jag min väska och gick ner till träningsentret och tog på mig bikinin och hoppade i poolen. Var sjukt trött och det var så härligt och bara sträcka ut sig och ha en tyst och avslappnad träning och låta kroppen få röra sig utan att behöva tänka. Satt sedan i den varma poolen och slappnade av en stund. Tog sen med mig frukt in i bastun och satt där och värmde mig inna jag duschade och steg upp.

Efter badet hade jag lust att gå på IKEA eftersom Drein hade sin spel-kväll ikväll. 3 timmar senare och jag har huvudet fullt av ideer och tankar på olika saker som bara bubblar över just nu. Tänk om man hade 50.000 att inreda för. Åååh...
Drömma kan man ju alltid. :)
Men mina ideer är nu både ekonomiska och påhittiga och jag längtar sjukt mycket tills vi får flytta in i den nya lägenheten!


Kommentarer
Postat av: Theres

i love ikea!

Man behöver inte gå där länge förren man får en massa ideér!!

själv ska jag ha en hallmödel i sovrummet när vi byter inredning! :P

2009-08-26 @ 08:33:29
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0