Flinkis? Why, yes I am!

Det gick kanon igår!!
Det var mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara  och jag plockade glas, fyllde på, ryddet, torkade och fixade det mesta. Eftersom jag var så flink fick jag också en egen växelbok första kvällen och både tog och gjorde beställningar.
Jag hade ansvar för restaurangen och uteserveringen och allt gick som på räls.
När man har jobbar i den brnchen så länge och på så många olika ställen är man till slut väldigt anpassningsbar. :)
Det roligaste jag gjorde under kvällen var att tappa öl och blanda drinkar som båda bartenderna var väldigt flinka på att visa mig hur jag skulle göra.
Jag kan nu officiellt blanda en

Slippery Nipple
Baileys Coffee
Jack/Cola
Vodka Razz
Vodka/battery

Tappa öl

och en hel del annat smått och gott jag inte länge kommer ihåg.
Tjänade in en del egen drick och fick lite av bartenderna eftersom de kanste tog 30 kunder på var ena av mina.
Smuget är ett as-skönt ställe med massa koncerter och liveband som både spelar sin egen musik och gör covers.
VAr och sprang runt lite på de andra ställena och lyssnade på musiken som var kanonbra!
Om jag någon gång undrat vart all rockers och metalfan i Oslo är så har jag hittat dem :)
Alla pojkarna hade band-t-shirts och som regel långt hår och alla flickorna hade antingen korsetter eller slitna jeans och en tröja med valfritt band-namn på :) Hell yeah!

Jag har fått bästa extrajobbet i världen. God I'm lucky!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0