Another game, darling?

Kan inte Wilma få paketet snart då! Jag längtar ju efter att få lägga upp bilderna på presenten men då kommer Thessie tat bli besviken att hon hann se bilderna innan hon hann få paketet till Wilma :P

Igår hade jag en promenad-dag iallafall!
Var ute och gick utan kryckorna och det gick helt ok så först åkte jag till Tandläkaren efter ett smärre intermezzo med Drein på morgonen. Vi skule båda upp samtidigt så jag steg upp lite innan honom och fixade iordning mig och käkade frukost medans han segade. Så när vi skulle gå hemifrån började det minsann bli bråttom för honom. Tyclte att han steg upp lite väl sent, 20 min innan han skulle gå, och då satte han sig på en stol i köket för att titta på mig när jag fixade mig.
Och sen när vi skulle gå blev han såklart så stressad att han inte hittade sina nycklar till barnehagen.
Jag gick ut för att vänta och började gå emot t-banen så jag inte skulle bli sen till min timme och eftersom jag visste att han skulle hinna ikapp mig eftersom jag inte kan gå så snabbt på min fot. Först ringer han mig och kollar om jag sett hans nycklar vilket jag såklart inte gjort och sen kommer hans springande efter någon minut och ger mig en snabb puss innan han springer vidare, utan nycklar, till sin buss. The Drama!

Kommer till sist in till tandläkaren varpå sköterskan frågar mig om jag är nöjd med min blekning och blir helt satt ut när hon får ett "Nej, det är jag vekrligen inte. Jag trodde resultatet skulle bli mycket bättre och det är fortfarande fläckar kvar på vissa ställen och hörntänderna lutar mer emot gult än vitt" Hon stammar något tillbaka om att det var synd och att hon skulle få tandläkaren till att se på resultatet.
Jag får komma in till henne och sätta mig i stolen och förklara situationen. Hon frågar om jag har hafft några ilningar i tänderna och eftersom jag inte hafft dte får jag en till bleknings-spruta, råd om att sätta blekmedel i den nedre skenan 3 ggr mer än i den övre och en till putsning över tänderna för att få bort de fläckar som hon missat förra gången.
Så bra dte kan bli om man klagar lite ibland :)

Snart kommer jag också att se ur såhär




http://www.worldofstock.com/slides/PMO2532.jpg

En tur hem efter besöket hos tandläkaren och jag får veta att Hilde, som jag skulle träffa och fika med, har fått svin-influensan tillsammans med sin kille så nu ligger båda hemma i isolation och har inte lov att komma ut förren karantän-tiden har gått ut >-< Taskig sits!
Så jag åkte ensam och titade på en av de lägenheterna som jag sett ut men när jag kom dit så var den både mindre och av sämre standard än den vi har nu så viljan att flytta dit fast den låg supersentralt var väldigt liten.
Då är min och Dreins mycket finare :)

Sen hade foten fått nog med träning den dagen och ville mest ligga och ta det lugnt resten av kvällen som avslutades med kycklingortillas, chips och dip och Poker på tv. Tycker att det är riktigt roligt att titta på nu eftersom Drein har förklarat reglerna för mig. Det slutade med en kortlek, små röda plastbrickor att använda som marker och en omgång med klädpoker i sängen. Drein kunde dock inte acceptera att jag spelade av honom alla kläderna först och han satt och var världens sämsta förlorare i sitt täcke och gav sig inte förren han spelat ner mig till iallafall underkläderna.
En sån lyckad kväll! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0