What do you mean "I got the day off"?


Igår fick jag ju sån separations ångest ifrån min bok att jag var tvungen att åka och hämta den.
Konversationen på t-banan lät ungefär såhär när jag upptäckte att jag inte hade boken med.

Jag- Åneeeeeej! Jag har glömt min bok på jobbet! Neeeeeeeeeeej!
Drein- Men du får ju igen den på måndag.
Jag- PÅ MÅNDAG!?!?
Drein
- Vad säger jag, det var dumt av mig. Vi skall Naturligtvis åka och hämta den imorgon.

Så jag åkte iväg till jobbet vid 13 tiden och hämtade min bok. Kristian vart inte överraskad för han hade läst min blogg men glad vart han. Kanske inte Så himla glad när jag tvingade honom att lägga fram fler muffins och vända på kakorna och ta fram mer paninis. Det är svårt att vara på jobb och inte vara på jobb.
Men jag var snäll och fyllde på lock och trodade av bänkar och lite annat som han inte hade hunnit och som han var snäll att hjälpa mig med när jag jobbade i fredags och han satt med mig.
Så satt jag och läste där i en timme och fick 2 kaffe och sen utnyttjade jag mig av min personal-rabatt och tog med mig 3 drickor och servietter och åkte iväg för att möta upp Drein och SnoozeMajorstuen.
Så gick vi iväg emot parken och Drein hade tatt med sig min kylväska och kyl-klossar, så tog vi en tur om affären och köpte bröd, brie-ost och äpple och lite sånt.
I parken lade vi ut filtar och fikade och band fast katten ruint ett träd. Lill gumman hade aldrig varit ute innan så det var stort och nytt för henne och tror hon hade blivigt så rädd att hon hade poopat i buren och på filten och det dessutom hade fastnat massa bak i pälsen på henne. INTE MYSIGT.
Men vad gör man? Försökte ta bort det så noga som möjligt men det var rätt svårt.
Sen kom Richard till parken och låg och kosade med oss ett tag innan vi bestämmde oss för att ta oss hem och grilla.

En till tur till affären resulterade i ribbs till pojkarna, kyckling spett, majskolvar, potatis, lök och champinjoner.
Dock inget Grill-kol.
Så Drein åkte iväg med skateboarden till SHELL och köpte en en-gångs-grill, de hade Precis slut på kol.
Men det funkade fint och killarna var grillmasters på balkongen medans jag, snäll som jag är, grillade min kyckling och mina potatisar i ugnen.
Detta efter att jag tatt med katten in på badrumme när vi kom hem och egenhändigt tvättat av poop som satt fast bak i hela pälsen. Inte så härligt. Men Väldigt nödvändigt.Efter att hon var ren och tvättad så klippte jag även bort all päls där bak och på bak-benen så att hon inte skall få samma problem igen. Kan inte vara mysigt att gå runt så en hel dag.
Tog själv en snabb-dusch efter det, kända mig lagom fräsh. Sen åt vi gooood mat och avslutade kvällen med att se Babylon A.D. med Vin Diesel. Sedan satt jag och Richard kvar en stund och övade upp våra skills på Guitar Hero.

Var inte det en helt perfekt dag?


Min snygging i parkenVad kan man göra mer än att njuta av solen och det härliga vädret?Fab-tastic.Snoozen var mer nyfiken än livrädd iallafallGrill-pojkarna är manliga män fulla av kärlekNytvättad, nyklippt och nöjd.

Kommentarer
Postat av: Theres

I just loooove nice days!

Hoppas vi får många fina dagar när du kommer. Är såååå "rädd" att bebbe inte kommer hinna träffa moster! TÄNK OM!! skräck

2009-04-26 @ 14:19:17
URL: http://theresh.blogg.se/
Postat av: Miaa

Det lät ju faktiskt oxå som en bra plan :) Men jag hittade en super bra sida som har alla boendenpå koh samui, det är en del, och så står priseran även där och allt som finns på stället och bilder m.m. Så jag väljer dom som ligger i vårna prisklass och kollar :) Lite jobbigt bara men jag bara måste ha koll :)

2010-02-14 @ 12:49:16
URL: http://actioonradar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0