Vem kan njuta av det här?


Gode gud, jag klarar inte av att vara ledig så länge i sträck!
Den här veckan känns så onödig, hade vart glad med typ 4 dagar i sträck. Blir så RASTLÖS av att sitta hemma hela tiden. Skall ta mig ut på en promenad snart tror jag. Eller en joggingtur. Behöver få igång konditionen och formen inför bikinisäsongen.
Jag och Drein har dessutom bråkat fler gånger under de här dagarna än vad vi brukar göra på 2-3 månader i sträck. Det är bara för att man är uppi varandra hela tiden. Och det är om så fåniga saker med.
Heh, när vi bråkade härrom dagen och stog och skrek på varandra så säger han mitt uppialltihopa
-Du Ler!
Varpå jag brister ut i skratt och svarar
-Du också!
Varpå båda brister ut i skratt och känner och jättefåniga och dumma och kan inte ens komma ihåg vad det var vi egentligen bråkade om för vi stog bara och skrek på varandra utan orsak.
Älskar när sånt händer. Så ett bråk skall sluta på allvar.

Måste läsa klart min bok med.  The Light Fantastic av Terry Pratchett min favoritförfattare.
Har väl iallafall läst 15-20 av hans böcker hitills, alla på originalspråket engelska. Bra och lättlästa böcker, behöver träna upp engelskan mer och det finns inget som muntrar upp en som en av hans böcker. Vem trodde att man kunde skriva fantasy böcker med humor så hög att man ofta skrattar högt eller fnissar? Det är två kategorier som inte borde passa ihop men ändå gör det.

(förresten behöver jag hjälp att kunna infoga bilder på sidan, har ingen aning om hur man gör)

Vart ingen Ocean´s twelve igår, Drein tyckte den var så tråkig att vi istället satte på Aliens.
Den är Absolut en av mina favoritfilmer, hela serien faktiskt. Har sett dem sedan jag var liten, ofta tillsammans med Theres. Knäppt att man blir lugn och trygg och sommnar bra till en film som egentligen handlar om en hög med människor som blir uppjagade och slaktade av ett 2 meters monster som har en tunga med egna tänder och käkar. Men alla har vi väl saker som vi förknippar med barndommen.

Ok. Planlista för idag.
1. Torka sofföverdraget och sätt på soffan
2. Diska
3. Jogga/promenera (minst 40 min)
4. Baka piroger till Dreins matlådor
5. Bädda om sängen med nya lakan
6. Duscha katten
7. Ringa Kristian och se om han vill äta pizza
8. Duscha och tvätta håret

Kommentarer
Postat av: Theres

vi ahr också börjat baka piroger. Hittade ett jätte gott recept på gluten fria! :P

Har du bokat resan hem?

2009-04-10 @ 14:20:40
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0