Så var börjar det igen...

Så var veckan avklarad. Nu är det bara helgen igen med en massa jobb.
Åkte till jobbet vid 6.20 imorse, jag var den som hade tidiga vakten och eftersom att dte var nät-studier, där alla som studerar på distans kom till skolan har det varit full rulle hela dagen.
Jag jobbade med Lona, annars brukar man vara ensam på helgen så det var skönt att vara två.

När jag kom till jobbet gick jag och bytte om och sen startade jag ugnen.
På vardagarna brukar det vara kockarna som gör alla våra mackor men jag var den första på bygget och de skulle inte komma förren kl 09.00 så jag fick sätta igång med att he in bröden i ugnen, vänta på att de skulle svalna och baka croassiangerna medans.
Sen gjorde jag 60(!) mackor av typerna Tonfisk, Ost/skinka, Mozarella/tomat och Lax/omelett.
Shit vad jag var duktig ^-^
Sen upp med dem till Ritazza så jobbade jag och Lona resten av dagen.
Nu är jag äntligen hemma och sitter i soffan och vilat benen lite. Är vrålhungrig men Lona skulle ringa mig när hon var på väg hit så skulle jag börja med maten. Kycklingwok med sötsur sås och ris.

Veckan har gått förfärligt BRA, det har vart kung.
I måndags längtade jag t.o.m litegrann tillbaka till jobbet. Att göra kaffe och Jannie, Kristian och Richard.
Yasmine är väl inget att hurra över, hon och jag har spenderat de senaste månaderna med att bråka men hela veckan har gått ovanligt smidigt.

namnam Latte-artEn Dubbel Mocca med blommaIka har gjort ett lövMin härliga kristianMin fina kaffe-bar!


Så idag är 5 av 11 dagar avklarade.


Men nu skall jag njuta av kvällen och gå och lägga mig tidigt, Imorgon skall jag upp 5 igen och iväg på jobbet och laga mackor men det blir kung. Cash är kung och cash är jag i stort behov av.
Så snart kommer nog Lona så skall vi äta middag tillsammans och sen har jag planerat en film och grönsaker och dipp, det är ju ändå lördag även om jag går på diet. Det er lov at kose seg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

sakna

2009-04-18 @ 19:32:27
Postat av: Josefine

sakna

2009-04-18 @ 19:45:28
Postat av: Bettan

Duktig du är, kram

2009-04-19 @ 08:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0